Urlop za granicą – co musisz wiedzieć?
Czekaliśmy, tęskniliśmy, liczyliśmy kolejne dni i konferencje… aż wreszcie się udało! Zgodnie z aktualnymi decyzjami rządu większość dotychczasowych obostrzeń została uchylona i od 8 maja wszystkie hotele w Polsce ponownie mogą przyjmować gości.
To oznacza, że tego lata znów możemy bez przeszkód wyruszyć we wspólną podróż. Wyrwać się z domu, przeżywać emocje towarzyszące planowaniu nowych wyjazdów, cieszyć się hotelowymi atrakcjami oraz do woli realizować swoje #HotelowePokusy.

Do zobaczenia w hotelu!
Jakie są aktualne zasady działania hoteli?
Warunkiem otwarcia hoteli jest zachowanie ścisłego reżimu sanitarnego. Obiekty, z którymi współpracujemy, dokładają wszelkich starań, by każdy pobyt przebiegł bezpiecznie i bez kłopotu. Ponadto większość atrakcji hotelowych znów może funkcjonować, oczywiście z zachowaniem odpowiednich zasad bezpieczeństwa. Sprawdź, na co możesz liczyć podczas swojego pobytu:
Liczba gości w hotelu: od 8 maja maks. 50% a od 26 czerwca maks. 75%
Wyżywienie: od 29 maja hotelowe restauracje mogą funkcjonować normalnie, przy zachowaniu limitu osób (50% stolików, a od 26 czerwca 75% stolików) oraz ścisłego reżimu sanitarnego (bezpieczny dystans między stolikami, limit osób na stolik).
Basen: dostępne od 29 maja, pod warunkiem zachowania ścisłego reżimu sanitarnego, w tym ograniczenia liczby osób przebywających w tym samym czasie w strefie basenowej.
Strefa SPA & Wellness: dostępne od 29 maja, przy zachowaniu limitu osób i ścisłego reżimu sanitarnego.
Siłownia: dostępne od 29 maja, przy zachowaniu limitu osób i ścisłego reżimu sanitarnego.
Atrakcje dla najmłodszych: sale i place zabaw funkcjonują normalnie. Hotele mogą wprowadzać regularne przerwy techniczne oraz ograniczenia liczby dzieci mogących przebywać jednocześnie w Kids Clubach.
Inne atrakcje: zgodnie z nowymi zasadami od 26 czerwca mogą wznowić działalność dyskoteki (do 150 osób) oraz kasyna (1 osoba na 10 m2).
Oczywiście każdy hotel może samodzielnie podjąć decyzję o dodatkowych ograniczeniach, dlatego w razie wątpliwości najlepiej bezpośrednio skontaktować się z obiektem.
Pobyty lecznicze dostępne TERAZ
W wybranych hotelach na naszej stronie – sklasyfikowanych jako obiekty prowadzące działalność leczniczą – dostępne są specjalne pakiety paramedyczne lub zabiegowe, z których można skorzystać również w okresie do 8 maja. Jeśli więc pragniesz tej wiosny podreperować swoje zdrowie poza domem, w tych hotelach masz taką możliwość.
Gdzie wyjechać na lato 2021? Lista hoteli
Specjalnie dla Ciebie wybraliśmy najlepsze obiekty, w których wciąż mamy wolne pokoje na wakacje. Pamiętaj, że hotele mogą udostępniać gościom maks. 75% pokoi, więc miejsca znikają szybciej w ubiegłych latach. Nie przegap okazji na zasłużony wypoczynek!
Jak chcesz wypocząć?
Dokąd chcesz jechać?
Wakacje za granicą – co musisz wiedzieć?
Bajeczna Chorwacja, pełne atrakcji Włochy, wielobarwna Grecja, mała ale piękna Słowenia, egzotyczne Czarnogóra i Albania czy zlokalizowane po sąsiedzku Czechy albo Węgry – na stronie Travelist.pl mamy dla Ciebie liczne oferty hoteli na zagraniczne wakacje marzeń. Jak sprawić, by w dobie pandemii rzeczywiście takie były? Przede wszystkim trzeba przed wyjazdem do każdego z tych krajów dokładnie poznać aktualne zasady przekraczania granicy i zaplanować podróż tak, by nie spotkała nas żadna przykra niespodzianka.

Od 1 lipca w Unii Europejskiej obowiązuje Unijny Certyfikat Covid, dzięki któremu podróżowanie po całym kontynencie stało się zdecydowanie łatwiejsze dla osób zaszczepionych oraz ozdrowieńców. A co w sytuacji, gdy nie posiadamy takiego "paszportu covidowego"? Aktualnie w większości krajów wystarczy negatywny wynik testu i możemy wjeżdżać oraz wypoczywać bez kwarantanny. Wakacje za granicą cały czas są możliwe! Sprawdź oficjalne wytyczne oraz zalecenia poszczególnych krajów dotyczące walki z pandemią i zaplanuj bezpieczną podróż


Chorwacja
Wjazd do kraju:
⠀⠀✔️ możliwy
⠀⠀⚠️ konieczność okazania Unijnego Certyfikatu Covid albo negatywnego wyniku testu PCR sprzed maks. 72h lub antygenowego sprzed maks. 48h
Dzieci:
Wszystkie dzieci do lat 12 podróżujące z rodzicami posiadającymi Unijny Certyfikat Covid lub negatywny wynik testu mogą wjeżdżać do kraju bez dodatkowych ograniczeń
Pobyt w hotelu:
⠀⠀✔️ możliwy bez dodatkowych ograniczeń
Czarnogóra
Wjazd do kraju:
⠀⠀✔️ możliwy
⠀⠀⚠️ konieczność okazania zaświadczenia potwierdzającego szczepienie przeciwko COVID-19 lub potwierdzenia statusu tzw. ozdrowieńca albo negatywnego wyniku testu PCR sprzed maks. 72h lub antygenowego sprzed maks. 48h
Dzieci:
Wszystkie dzieci do lat 5 podróżujące z rodzicami nie potrzebują testów ani zaświadczeń o szczepieniu.
Pobyt w hotelu:
⠀⠀✔️ możliwy. W hotelach obowiązuje zaostrzony rygor sanitarny. Obowiązek noszenia maseczki w częściach wspólnych. Wyjątkiem jest restauracja hotelowa, w której obowiązuje zachowanie bezpiecznej odległości.
Albania
Wjazd do kraju:
⠀⠀✔️ możliwy
⠀⠀✔️ bez testów
Pobyt w hotelu:
⠀⠀✔️ możliwy bez dodatkowych ograniczeń
Słowenia
Wjazd do kraju:
⠀⠀✔️ możliwy
⠀⠀✔️ bez testów dla osób przyjeżdżających z Polski
Dzieci:
Wymóg testu lub zaświadczenia o szczepieniu przy pobycie w hotelu nie obowiązuje dzieci do lat 18 pozostających pod opieką osób dorosłych
Pobyt w hotelu:
⠀⠀✔️ możliwy
⠀⠀⚠️ konieczność okazania Unijnego Certyfikatu Covid albo negatywnego wyniku testu PCR sprzed maks. 72h lub antygenowego sprzed maks. 48h, lub zaświadczenie o przebyciu COVID-19 (od 15.08. warunek ten dotyczy również osób podróżujących tranzytem i w transporcie międzynarodowym)
Włochy
Wjazd do kraju:
Dzieci:
Wymóg testu lub zaświadczenia o szczepieniu nie obowiązuje dzieci poniżej 6. roku życia, pozostających pod opieką osób dorosłych.
✔️ możliwy

⚠️ konieczność okazania Unijnego Certyfikatu Covid albo negatywnego wyniku testu PCR lub antygenowego sprzed maks. 48h

⚠️ co najmniej do 31 grudnia może obowiązywać zakaz poruszania się po wybranych regionach kraju, oznaczonych kolorem czerwonym lub pomarańczowym
Pobyt w hotelu:
możliwy. W przypadku aktywności w przestrzeniach zamkniętych na terenie obiektów noclegowych (basen, pływalnia, sporty drużynowe, SPA), niezbędne jest okazanie Unijnego Certyfikatu Covid
Słowacja
Wjazd do kraju
⠀⠀✔️ możliwy
⠀⠀ ⚠️konieczność okazania Unijnego Certyfikatu Covid albo zaświadczenia o zaszczepieniu min. 1 dawką dla wjazdów do 9.08.2021 lub pełnym zaszczepieniu dla wjazdów po 9.08.2021 – dotyczy również ozdrowieńców. UWAGA! Zgodnie z aktualnymi przepisami negatywny wynik testu NIE ZWALNIA z kwarantanny


Pobyt w hotelu:
⠀⠀✔️ możliwy bez dodatkowych ograniczeń
Dzieci:
⠀⠀✔️ Wymóg zaświadczenia o szczepieniu nie obowiązuje dzieci poniżej 12. roku życia. Dodatkowo w okresie przejściowym (do 9.08.2021) z okazania zaświadczenia o szczepieniu zwolnione są dzieci w wieku 12-18 lat.


Czechy
Wjazd do kraju:
⠀⠀ ✔️możliwy
⠀⠀⚠️ Konieczność okazania Unijnego Certyfikatu Covid albo negatywnego wyniku testu PCR sprzed maks. 72h
Pobyt w hotelu
⠀⠀⚠️ Możliwy tylko po przedstawieniu certyfikatu o szczepieniu lub zaświadczenia o przebyciu COVID-19
Dzieci
Wymóg testu lub zaświadczenia o szczepieniu nie obowiązuje dzieci do lat 12 pozostających pod opieką osób dorosłych. W wypadku dzieci w wieku 12-18 lat wystarczy negatywny wynik testu – dotyczy to również osób, które nie mogły się zaszczepić z powodów zdrowotnych.
Wymagane dokumenty:
  • wypełnienie formularza lokalizacyjnego na stronie https://plf.uzis.cz/
  • Unijny Certyfikat Covid, zaświadczenie o przyjęciu dwóch dawek szczepionki bądź przebyciu COVID-19.
Węgry
Wjazd do kraju
⠀⠀✔️ możliwy
⠀⠀ ✔️ bez testów dla osób przyjeżdżających drogą lądową
⠀⠀ ⚠️ w przypadku podróży samolotem konieczność okazania Unijnego Certyfikatu Covid, innego zaświadczenia o zaszczepieniu bądź przechorowaniu Covid-19 albo negatywnego wyniku testu PCR sprzed maks. 72h



Pobyt w hotelu:
⠀⠀✔️ możliwy bez dodatkowych ograniczeń
Dzieci:
Wymóg testu lub zaświadczenia o szczepieniu przy podróży samolotem nie obowiązuje dzieci do lat 18 pozostających pod opieką osób dorosłych
Grecja
Wjazd do kraju:
⠀⠀ ✔️możliwy
⠀⠀⚠️ konieczność okazania Unijnego Certyfikatu Covid, innego zaświadczenia o zaszczepieniu bądź przechorowaniu Covid-19 albo negatywnego wyniku testu PCR sprzed maks. 72h lub antygenowego sprzed maks. 48 h
Pobyt w hotelu
⠀⠀✔️ możliwy. W hotelach obowiązują tzw. „protokoły sanitarne". W przypadku kempingów istnieje obowiązek przedstawienia negatywnego wyniku testu PCR lub antygenowego przez osoby niezaszczepione i tych, którzy nie posiadają statusu ozdrowieńca. Istnieje obowiązek wykonywania testów typu self-test przez wszystkich gości raz w tygodniu. Zakaz przebywania osób niezameldowanych na terenie kempingu.
Dzieci
Wymóg testu lub zaświadczenia o szczepieniu nie obowiązuje dzieci do lat 12 pozostających pod opieką osób dorosłych
Austria
Wjazd do kraju
⠀⠀✔️ możliwy
⠀⠀ ⚠️ Konieczność okazania negatywnego wyniku testu PCR (sprzed maks. 72h), lub zaświadczenia potwierdzającego szczepienie lub przebycie infekcji wirusem SARS-CoV-2 w okresie ostatnich 180 dni, lub posiadanie przeciwciał.
Pobyt w hotelu:
⠀⠀✔️ niemożliwy na czas lockdownu, czyli – na ten moment – do 13 grudnia. Po zakończeniu lockdownu ponownie będzie obowiązywać tzw. zasada 2-G ("zaszczepiony, wyleczony"), jak również stosowanie masek FFP2 w wielu obszarach
Dzieci:
Wymóg testu lub zaświadczenia o szczepieniu nie obowiązuje dzieci do lat 12 pozostających pod opieką osób dorosłych. Dzieci w wieku 12-17 lat muszą posiadać negatywny wynik testu PCR (sprzed maks. 72h), być zaszczepione albo być po przebyciu infekcji wirusem SARS-CoV-2 w okresie ostatnich 180 dni. Wyjątek stanowi Wiedeń, gdzie testy PCR są obowiązkowe dla dzieci od 6 lat – o ile nie posiadają one dowodu zaszczepienia albo ozdrowienia.
Pobyt w hotelu

Nie, takie zaświadczenie nie jest wymagane. Jeśli jednak obserwujesz u siebie jakiekolwiek niepokojące objawy, rekomendujemy Ci pozostanie w domu i skorzystanie z opcji zmiany terminu rezerwacji.

Nie, o ile nie rezerwowałeś pobytu z puli pokoi przeznaczonych tylko dla osób zaszczepionych. Ponadto zgodnie z aktualnymi zasadami osoby zaszczepione nie wliczają się do limitów obowiązujących np. w restauracjach czy na basenach. W takiej sytuacji hotel może poprosić Cię o przedstawienie odpowiedniego zaświadczenia.

Tak, chyba że regulamin hotelu stanowi inaczej.

Rutynowe sprzątanie pokoi aktualnie jest zawieszone i będzie wykonywane tylko na życzenie klienta.

Tak, w obecnej sytuacji sprzątanie pokoi odbywa się wyłącznie na życzenie klienta. Rutynowe sprzątanie pokoi zostało zawieszone.

Rekomendujemy klientom korzystanie z kart płatniczych. Jest to bezpieczniejsze, ponieważ pozwala na przestrzeganie zasady dystansu społecznego. Korzystanie z gotówki nie jest jednak zabronione i jeśli ktoś będzie preferował taką formę płatności, będzie mógł ją wybrać, chyba że wewnętrzne ustalenia hotelu stanowią inaczej.

Od 29 maja hotelowe restauraje mogą działać normalnie przy zachowaniu limitu osób (50 proc. lokalu, a od 26 czerwca 75% lokalu) oraz ścisłego reżimu sanitarnego (bezpieczny dystans między stolikami, limit osób na stolik). Do limitów nie wliczają się osoby zaszczepione.

Od 29 maja hotelowe baseny mogą działać normalnie, pod warunkiem zachowania ścisłego reżimu sanitarnego, w tym ograniczenia liczby osób przebywających w tym samym czasie w strefie basenowej. Do limitów nie wliczają się osoby zaszczepione. Jednocześnie każdy hotel może podjąć indywidualną decyzję odnośnie dostępności wybranych atrakcji.

Od 29 maja strefy SPA & wellness mogą działać normalnie, pod warunkiem zachowania ścisłego reżimu sanitarnego, w tym ograniczenia liczby osób przebywających w tym samym czasie w strefie wellness. Do limitów nie wliczają się osoby zaszczepione. Jednocześnie każdy hotel może podjąć indywidualną decyzję odnośnie dostępności wybranych atrakcji.

Od 29 maja siłownie i kluby fitness mogą działać normalnie, pod warunkiem zachowania ścisłego reżimu sanitarnego, w tym ograniczenia liczby osób przebywających w tym samym czasie w obiekcie. Do limitów nie wliczają się osoby zaszczepione. Jednocześnie każdy hotel może podjąć indywidualną decyzję odnośnie dostępności wybranych atrakcji.

Sale i place zabaw mogą być otwarte, jednak działają w określonych warunkach sanitarnych. Przestrzenie dedykowane dzieciom, a także zabawki i sprzęty wewnątrz są codziennie dezynfekowane. Istnieją ograniczenia liczby dzieci przebywających jednocześnie w hotelowym Kids Clubie, a animatorzy czy opiekunowie muszą być wyposażeni w maseczki i rękawiczki ochronne. Regularnie odbywa się przerwa techniczna na wietrzenie przestrzeni.

Zgodnie z obecnie obowiazującymi zasadami większość atrakcji jest dostępna, z zachowaniem określonych limitów oraz reżimy sanitarnego. Wesołe miasteczka, parki rozrywki, kina i teatry mogą funkcjonować z zachowaniem 75% obłożenia. W przypadku obiektów sportowych limit ten wynosi 50% obłożenia, natomiast w odniesieniu do wystaw, muzeów i ekspozycji w pomieszczeniach zamkniętych obowiązuje limit 1 osoby na 10 m2. Od 26 czerwca ponownie mogą działać dyskoteki, dla maks. 150 osób. Rekomendujemy każdorazowe sprawdzanie informacji na temat funkcjonowania danego miejsca na stronach internetowych.

Tak, według aktualnych rozporządzeń rządu sklepy są otwarte. W sklepach obowiązują natomiast ograniczenia dotyczące liczby klientów, uzależnione od wielkości obiektu, zgodne z obecnymi rozporządzeniami. Ponadto w sklepach obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa oraz noszenie przez klientów podczas zakupu towarów lub usług rękawiczek jednorazowych lub stosowania środków do dezynfekcji rąk. Jeśli interesuje Cię jakiś konkretny sklep w okolicy hotelu, jego godziny otwarcia czy asortyment, skontaktuj się obsługą hotelu, chętnie Ci pomogą.

Po ponownym otwarciu hoteli większość atrakcji hotelowych znów może funkcjonować. Dostępność konkretnych usług jest jednak każdorazowo zależna od indywidualnej decyzji hotelu. Jeśli posiadasz już rezerwację w obiekcie, w którym część infrastruktury jest niedostępna i w związku z tym hotel nie może zaoferować Ci wszystkich świadczeń oferowanych w Twoim pakiecie, my – jako Travelist – nie zmienimy ceny Twojego pobytu. Zachęcamy Cię jednak do kontaktu się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nasi konsultanci odezwą się do hotelu, w którym posiadasz rezerwację, i dowiedzą się, czy i w jakiej formie obiekt oferuje dodatkowe udogodnienia za zamkniętą infrastrukturę hotelową. Jeśli dopiero zamierzasz dokonać rezerwacji – aktualne oferty wraz z wyszczególnieniem, co zawiera cena, a czego nie, możesz znaleźć na naszej stronie Travelist.pl. Każdy hotel samodzielnie ustala politykę cenową.

Hotel jest zobowiązany do zapewnienia warunków bezpieczeństwa wg rozporządzenia rządowego. Możemy Cię zapewnić, że hotele dokładają wszelkich starań, żeby zapewnić bezpieczeństwo zarówno swoim gościom, jak i pracownikom. Jeśli będziesz miał jakieś wątpliwości lub zastrzeżenia, zgłoś je obsłudze hotelu.

Zmiana terminu rezerwacji

Tak. Jeśli nie możesz przyjechać do hotelu, zachęcamy do skorzystania z tej opcji. Zgodnie z regulaminem Travelist.pl zmiana terminu wiąże się z opłatą manipulacyjną w wysokości 100 zł za rezerwację. Jeśli chciałbyś zmodyfikować swoją rezerwację, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

Zmiana terminu wiąże się z opłatą manipulacyjną w wysokości 100 zł za rezerwację. Zmiana jest możliwa pod warunkiem, że zgodzi się na to hotel, co każdorazowo jest potwierdzane przez nasze Biuro Obsługi Klienta. Jednocześnie - niezależnie od opłaty manipulacyjnej - zmiana taka może pociągać za sobą dodatkowe koszty wynikające z cennika obowiązującego w nowo wybranych terminach.

Z uwagi na niepewną przyszłość zwiększyliśmy do dwóch razy możliwość przenoszenia każdego pobytu w czasie. Za każdą zmianę terminu rezerwacji pobierana jest osobna opłata manipulacyjna w wysokości 100 zł. Jeśli chciałbyś zmodyfikować swoją rezerwację, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

Ze względu na dużą liczbę zgłoszeń będziemy Ci wdzięczni za informację minimum 5 dni przed planowanym przyjazdem. Jeśli poinformujesz nas o tym później, istnieje ryzyko że nie zdążymy przeprocesować Twojej prośby z Hotelem i zmiana terminu rezerwacji nie będzie możliwa.

Wystarczy, że na minimum 5 dni przed planowaną datą rozpoczęcia pobytu skontaktujesz się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 22 113 40 44 lub drogą mailową na adres kontakt@travelist.pl.

Taka sytuacja może mieć miejsce w momencie zmiany terminu rezerwacji z miesięcy sezonu niskiego (np. marzec) na okres sezonu wysokiego (czerwiec - sierpień). Nasze Biuro Obsługi Klienta kontaktuje się jednak na bieżąco z Hotelami w celu wypracowania możliwości dokonania zmiany terminu przy zachowaniu pierwotnej ceny. Jeśli posiadasz rezerwację na najbliższe terminy i chciałbyś ją zmodyfikować, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

Anulacja rezerwacji

Jeśli posiadasz rezerwację w pakiecie umożliwiającym jej anulację, możesz z niej zrezygnować w dowolnym momencie, o ile nie minął określony w ofercie termin 7 lub 14 dni na zwrot. Po tym terminie, a także jeśli posiadasz rezerwację w pakiecie bezzwrotnym, zachęcamy Cię do zmiany terminu pobytu. Jeśli posiadasz rezerwację i chciałbyś ją zmodyfikować, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

Jeśli posiadasz rezerwację, która może podlegać anulacji, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 22 113 40 44 lub drogą mailową na adres kontakt@travelist.pl.

Jeśli posiadasz rezerwację i nie możesz z niej skorzystać w pierwotnym terminie, zachęcamy Cię do jej przeniesienia. W takim przypadku skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

W przypadku rezerwacji zagranicznych do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie, ponieważ zarówno aktualny stan prawny, jak i stanowisko hoteli może się różnić w zależności od kraju. Jeśli posiadasz rezerwację w hotelu zagranicznym i Twój pobyt miał się rozpocząć w najbliższym czasie, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą mailą na adres: kontakt@travelist.pl.

W tym czasie powinieneś przede wszystkim zadbać o swoje zdrowie oraz bezpieczeństwo swoich najbliższych. Jeśli Twoja rezerwacja przypada na okres objęcia kwarantanną i zechcesz ją przełożyć, możesz zmienić termin swojej rezerwacji bez ponoszenia opłaty manipulacyjnej. Jeśli mimo wszystko wolisz zrezygnować z pobytu i otrzymać całkowity zwrot środków, masz taką możliwość. Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

W tym czasie powinieneś przede wszystkim zadbać o swoje zdrowie oraz bezpieczeństwo swoich najbliższych. Jeśli zechcesz, możesz dwukrotnie, bezpłatnie zmienić termin swojej rezerwacji. Jeśli jednak wolisz zrezygnować z pobytu i otrzymać całkowity zwrot środków, masz taką możliwosć. Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą mailą na adres: kontakt@travelist.pl. Trzymamy kciuki za Twój powrót do zdrowia!

Rezerwacja pobytu w późniejszym terminie

Aby umożliwić Ci swobodne, bezpieczne i elastyczne planowanie podróży, wprowadziliśmy na stronie Travelist.pl oferty z możliwością bezpłatnej anulacji. Jeśli wybierzesz taką ofertę, możesz odwołać zarezerwowany pobyt bez podania przyczyny na 7 lub 14 dni przed terminem przyjazdu i otrzymać pełny zwrot wpłaconej kwoty bezpośrednio na swoje konto. Travelist oferuje również elastyczne rozwiązanie w postaci anulacji w środkach Travelist. Wpłacona kwota odliczy się automatycznie od kwoty nowej rezerwacji. Jest to opcja na najszybsze wykorzystanie przelanych środków. Wszystkie oferty zwrotne są wyraźnie oznaczone pomarańczową ikonką złotówki z dopiskiem „Możliwość bezpłatnej anulacji”.

Aby umożliwić Ci swobodne, bezpieczne i elastyczne planowanie podróży, wprowadziliśmy na stronie Travelist.pl oferty z możliwością bezpłatnej anulacji. Jeśli wybierzesz taką ofertę, możesz odwołać zarezerwowany pobyt bez podania przyczyny na 7 lub 14 dni przed terminem przyjazdu i otrzymać pełny zwrot wpłaconej kwoty w środkach Travelist lub bezpośrednio na swoje konto. Jeśli zdecydujesz się jednak na wybór oferty bezzwrotnej, a w wybranym przez Ciebie terminie wyjazdy nie będą rekomendowane, możesz zwrócić się do nas z prośbą o zmianę terminu swojego pobytu.

Środki bezpieczeństwa w hotelach

Każdy z hoteli, z którym współpracujemy, zobowiązany jest do stosowania się do aktualnych wytycznych Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego, a także zaleceń w kwestii zapewnienia środków do prac porządkowych oraz dezynfekowania powierzchni dotykowych. Przy zameldowaniu może zostać przeprowadzony wywiad nt. stanu zdrowia. Obowiązują limity osób w poszczególnych pomieszczeniach oraz nakaz utrzymywania dystansu. Jednocześnie każdy hotel może podjąć indywidualną decyzję odnośnie dostępności wybranych atrakcji. Pokoje po każdym kliencie poddawane są rutynowemu sprzątaniu, gruntownemu wietrzeniu, a przede wszystkim dezynfekowaniu powierzchni dotykowych i łazienek. Sprzątanie pokoju w trakcie pobytu odbywa się tylko na życzenie gościa.

Zgodnie z aktualnymi wytycznymi maksymalne obłożenie hotelu od 26 czerwca wynosi 75% dostępnych miejsc. Obowiązują również ścisłe ograniczenia dotyczące limitu osób w poszczególnych pomieszczeniach, np. na basenach i w strefach wellness. Jednocześnie limity te nie dotyczą osób zaszczepionych.

Na terenie hotelu, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, przy recepcji i wejściu do wind, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet, powinny być dostępne dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk dla gości. Rekomenduje się też zapewnienie możliwości zakupu maseczek ochronnych w recepcji.

Zgodnie z zaleceniem Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego każdy hotel powinien przeprowadzać rutynowe sprzątniecie pokoju po każdym kliencie oraz dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparć krzeseł), sprzętu (np. piloty) i łazienki. Ponadto powinien stosować gruntowne wywietrzenie pomieszczenia albo dokonanie ozonowania/ zamgławiania/ dekontaminacji z użyciem innych dedykowanych technologii. Pokój może być ponownie wynajęty po zakończeniu dezynfekcji w okresie zgodnym z instrukcją urządzenia służącego do dekontaminacji albo zgodnym z zaleceniami producenta zastosowanych technologii.

Bieżące dezynfekowanie wind, blatu recepcyjnego, klamek, poręczy, ogólnych toalet, uchwytów oraz innych, często dotykanych powierzchni powinno być przeprowadzane przez hotel nie rzadziej niż co godzinę.

Jeśli nie ma konkretnych wskazań, pracownicy hotelu nie muszą być badani na obecność koronawirusa. Jednak wszyscy pracownicy hotelu zobowiązani są do przestrzegania procedur sanitarnych, które obejmują obowiązkowe mycie rąk przed rozpoczęciem pracy oraz noszenie maseczki zakrywającej nos i usta lub przyłbicy, a także rękawic ochronnych podczas wykonywania obowiązków. Pracownicy są również zobowiązani do zachowania bezpiecznej odległości od klientów i współpracowników (rekomendowane 2 metry).

W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby gość nie będzie wpuszczony na teren obiektu. Jeśli niepokojące objawy wystąpią u osoby przebywającej na terenie hotelu, zostanie ona czasowo odizolowana i umieszczona w dedykowanym pomieszczeniu. Obsługa hotelu powiadomi dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i ustali obszar, w którym osoba się poruszała i przebywała. Pracownicy i klienci, którzy mieli kontakt z potencjalnie zarażonym gościem, poproszeni będą o stosowane się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

Jeśli jednak nadal nie rozwialiśmy Twoich wątpliwości, zwróć się do nas za pośrednictwem naszego Fanpage na Facebooku, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod nr 22 113 40 44 lub za pośrednictwem wiadomości mailowej kontakt@travelist.pl. Nasz zespół pracuje nad tym, aby na bieżąco rozbudowywać i aktualizować sekcję Q&A o nowe zagadnienia.
Q&A – najczęściej zadawane pytania
(data ostatniej aktualizacji: 21.06.2021)
Travelist to pierwszy w Polsce klub travelowy, prezentujący najlepsze na rynku oferty turystyczne. Znajdziesz tu liczne pomysły na niezapomniany wypoczynek w specjalnych cenach dostępnych jedynie dla zarejestrowanych klubowiczów. Podpowiemy Ci, jak szybko i wygodnie zaplanować rodzinny wypad za miasto, romantyczny weekend w baśniowym zamku czy relaks w nadmorskim spa. Tylko pamiętaj, że nasze hity Travelista są jak Orient Express – nie pozwól, by Ci umknęły.
O Travelist
FAQ
Kontakt
Regulaminy
Polityka prywatności
Warunki świadczenia usług