Jak podaje polski MSZ oraz Czarnogórska Organizacja Turystyczna, nie ma możliwości ominięcia wymogu przedstawienia wymaganych dokumentów poprzez odbycie kwarantanny. Dokumenty powinny być przetłumaczone na język angielski lub serbski.
Na miejscu należy przestrzegać obowiązku noszenia maseczek oraz utrzymywania dystansu społecznego. Restauracje, bary i kawiarnie pozostają otwarte, podobnie jak publiczne i prywatne plaże. Zamknięte są kluby i dyskoteki.
Bardziej stabilna niż nad Wisłą. W Czarnogórze średni dobowy przyrost zakażeń w ostatnich tygodniach wyniósł zaledwie ok. 300.
Ponieważ Czarnogóra nie należy do strefy Schengen, każda osoba przybywająca z tego kraju do Polski zostaje skierowana na 10-dniową kwarantannę. Z kwarantanny można zostać zwolnionym jedynie po uzyskaniu negatywnego wyniku testu wykonanego w Polsce (PCR lub antygenowy).
Wymagane dokumenty powinny być przetłumaczone na język angielski lub chorwacki. W przypadku braku wymaganych dokumentów konieczne jest odbycie kwarantanny. Istnieje możliwość przeprowadzenia testu w jednej z chorwackich placówek medycznych, jednak wymaga to wcześniejszego umówienia wizyty. Negatywny wynik testu przeprowadzonego na terytorium Chorwacji zwalnia z odbywania kwarantanny.
Na miejscu należy przestrzegać obowiązku noszenia maseczek oraz utrzymywania dystansu społecznego. Obiekty noclegowe, restauracje, bary i kawiarnie pozostają otwarte, podobnie jak publiczne i prywatne plaże. Obowiązują jednak limity w liczbie gości.
Bardziej stabilna niż nad Wisłą. W Chorwacji średni dobowy przyrost zakażeń w ostatnich tygodniach wyniósł zaledwie ok. 1700.
Chorwacja jest członkiem strefy Schengen. Każda osoba przybywająca z tej strefy do Polski (dowolnym środkiem transportu) podlega 10-dniowej kwarantannie, chyba, że przedstawi negatywny wynik testu (PCR lub antygenowego) sprzed maksymalnie 48 godzin.
Na miejscu należy przestrzegać obowiązku noszenia maseczek we wszystkich pomieszczeniach zamkniętych oraz przestrzeniach otwartych. Obiekty noclegowe, centra handlowe, sklepy, punkty usługowe pozostają otwarte. W hotelach obowiązuje reżim sanitarny – pokoje sprzątane są pod nieobecność gości przez personel wyposażony w środki ochrony indywidualnej. Kluby nocne, dyskoteki, bary i wszelkiego rodzaju usługi tego rodzaju w zamkniętym lub otwartym otoczeniu, z wyjątkiem restauracji, pozostają zamknięte. Należy liczyć się z możliwymi trudnościami w powrocie do kraju, ograniczeniami w ruchu lądowym oraz lotniczym, lub obowiązkiem przeprowadzenia dodatkowych badań lekarskich na zlecenie władz miejscowych. W godzinach 20.00-6.00 w Albanii obowiązuje godzina policyjna.
W Albani średni dobowy przyrost zakażeń w ostatnich tygodniach wyniósł ok. 170 zakażeń na 2,8 mln ludności.
Ponieważ Albania nie należy do strefy Schengen, każda osoba przybywająca z tego kraju do Polski zostaje skierowana na 10-dniową kwarantannę. Z kwarantanny można zostać zwolnionym jedynie po uzyskaniu negatywnego wyniku testu wykonanego w Polsce (PCR lub antygenowy).
Tak. Zachęcamy do skorzystania z tej opcji. W związku z zaistniałą sytuacją postanowiliśmy wszystkim osobom posiadającym rezerwacje na terminy do 3 maja 2021 włącznie umożliwić jednorazowe dokonanie zmiany terminu bez ponoszenia opłaty manipulacyjnej. Jeśli posiadasz taką rezerwację i chciałbyś ją zmodyfikować, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.
Z uwagi na wyjątkowe okoliczności zrezygnowaliśmy z pobierania opłaty manipulacyjnej za zmianę terminu rezerwacji dla pobytów rozpoczynających się do 3 maja 2021 włącznie. Zmiana terminu jest możliwa pod warunkiem, że zgodzi się na to hotel, co każdorazowo jest potwierdzane przez nasze Biuro Obsługi Klienta. Jednocześnie - niezależnie od opłaty manipulacyjnej - zmiana taka może pociągać za sobą dodatkowe koszty wynikające z cennika obowiązującego w nowo wybranych terminach.
Z uwagi na niepewną przyszłość zwiększyliśmy do dwóch razy możliwość przenoszenia każdego pobytu w czasie. Pierwsza zmiana rezerwacji nie wiąże się z pobieraniem opłaty manipulacyjnej ze strony Travelist, natomiast druga zmiana terminu będzie związana z dodatkową opłatą w wysokości 100 zł. Jeśli chciałbyś zmodyfikować swoją rezerwację, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.
W sytuacji, gdy nowy termin Twojej rezerwacji obejmuje okres do 3 maja 2021 włącznie, możesz dokonać kolejnej zmiany terminu bez opłaty manipulacyjnej. Jeśli chciałbyś zmodyfikować swoją rezerwację, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.
Ze względu na znacznie zwiększoną liczbę zgłoszeń będziemy Ci wdzięczni za informację minimum 5 dni przed planowanym przyjazdem. Jeśli poinformujesz nas o tym później, istnieje ryzyko że nie zdążymy przeprocesować Twojej prośby z Hotelem i zmiana terminu rezerwacji nie będzie możliwa lub będzie wiązała się z dodatkową opłatą pobraną ze strony Hotelu.
Wystarczy, że na minimum 5 dni przed planowaną datą rozpoczęcia pobytu skontaktujesz się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 22 113 40 44 lub drogą mailową na adres kontakt@travelist.pl. Nasze BOK pracuje w powiększonym składzie, wszyscy pracownicy dają z siebie 100%, aby do każdej sprawy podejść indywidualnie i wspólnie wypracować najlepsze możliwe rozwiązanie. Nawet jeśli czas oczekiwania będzie nieco dłuższy niż zwykle, Twoje zapytanie na pewno nie pozostanie bez odpowiedzi.
Taka sytuacja może mieć miejsce w momencie zmiany terminu rezerwacji z miesięcy sezonu niskiego lub średniego (np. kwiecień) na sezon wysoki (czerwiec - sierpień). Nasze Biuro Obsługi Klienta kontaktuje się jednak na bieżąco z Hotelami w celu wypracowania możliwości dokonania zmiany terminu przy zachowaniu pierwotnej ceny. Jeśli posiadasz rezerwację na najbliższe terminy i chciałbyś ją zmodyfikować, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą mailową na adres: kontakt@travelist.pl.
Aby umożliwić Ci swobodne, bezpieczne i elastyczne planowanie podróży, wprowadziliśmy na stronie Travelist.pl oferty z możliwością bezpłatnej anulacji. Jeśli wybierzesz taką ofertę, możesz odwołać zarezerwowany pobyt bez podania przyczyny na 7 lub 14 dni przed terminem przyjazdu i otrzymać pełny zwrot wpłaconej kwoty bezpośrednio na swoje konto. Travelist oferuje również elastyczne rozwiązanie w postaci anulacji w środkach Travelist. Wpłacona kwota odliczy się automatycznie od kwoty nowej rezerwacji. Jest to opcja na najszybsze wykorzystanie przelanych środków. Wszystkie oferty zwrotne są wyraźnie oznaczone pomarańczową ikonką złotówki z dopiskiem „Możliwość bezpłatnej anulacji”.
Aby umożliwić Ci swobodne, bezpieczne i elastyczne planowanie podróży, wprowadziliśmy na stronie Travelist.pl oferty z możliwością bezpłatnej anulacji. Jeśli wybierzesz taką ofertę, możesz odwołać zarezerwowany pobyt bez podania przyczyny na 7 lub 14 dni przed terminem przyjazdu i otrzymać pełny zwrot wpłaconej kwoty bezpośrednio na swoje konto. Jeśli zdecydujesz się jednak na wybór oferty bezzwrotnej, a w wybranym przez Ciebie terminie wyjazdy nie będą rekomendowane, możesz zwrócić się do nas z prośbą o zmianę terminu swojego pobytu.
Jeśli posiadasz rezerwację w pakiecie umożliwiającym jej anulację, możesz z niej zrezygnować w dowolnym momencie, o ile nie minął określony w ofercie termin 7 lub 14 dni na zwrot. Po tym terminie, a także jeśli posiadasz rezerwację w pakiecie bezzwrotnym, zachęcamy Cię do zmiany terminu pobytu, co w chwili obecnej - w przypadku pobytów rozpoczynających się do 3 maja 2021 - umożliwiamy bez pobierania opłaty manipulacyjnej. Jeśli posiadasz rezerwację i chciałbyś ją zmodyfikować, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.
Jeśli posiadasz rezerwację, która może podlegać anulacji, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 22 113 40 44 lub drogą mailową na adres kontakt@travelist.pl.
Jeśli posiadasz rezerwację i nie możesz z niej skorzystać w pierwotnym terminie, zachęcamy Cię do jej przeniesienia, co w przypadku pobytów rozpoczynających się do 3 maja 2021 włącznie jest możliwe bez ponoszenia opłaty manipulacyjnej. W takim przypadku skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.
W przypadku rezerwacji zagranicznych do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie, ponieważ zarówno aktualny stan prawny, jak i stanowisko hoteli może się różnić w zależności od kraju. Jeśli posiadasz rezerwację w hotelu zagranicznym i Twój pobyt miał się rozpocząć w najbliższym czasie, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą mailą na adres: kontakt@travelist.pl.
W tym czasie powinieneś przede wszystkim zadbać o swoje zdrowie oraz bezpieczeństwo swoich najbliższych. Jeśli Twoja rezerwacja przypada na okres objęcia kwarantanną i zechcesz ją przełożyć, możesz zmienić termin swojej rezerwacji bez ponoszenia opłaty manipulacyjnej. Jeśli mimo wszystko wolisz zrezygnować z pobytu i otrzymać całkowity zwrot środków, masz taką możliwość. Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.
W tym czasie powinieneś przede wszystkim zadbać o swoje zdrowie oraz bezpieczeństwo swoich najbliższych. Jeśli zechcesz, możesz dwukrotnie, bezpłatnie zmienić termin swojej rezerwacji. Jeśli jednak wolisz zrezygnować z pobytu i otrzymać całkowity zwrot środków, masz taką możliwosć. Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą mailą na adres: kontakt@travelist.pl. Trzymamy kciuki za Twój powrót do zdrowia!
Zgodnie z aktualnymi wytycznymi Rządu RP w okresie do 3 maja 2021 hotele będą zamknięte dla wszystkich klientów turystycznych i biznesowych - z wyłączeniem pacjentów i ich opiekunów w wybranych obiektach prowadzących działalność leczniczą, a także medyków, kierowców zawodowych, służb mundurowych i innych grup uprzywilejowanych wskazanych w rozporządzeniu. W związku z tym część hoteli typu Medical SPA oraz hoteli uzdrowiskowych może w tym okresie funkcjonować i oferować pakiety paramedyczne. Decyzja o całkowitym zamknięciu hotelu lub kontynuacji działalności dla pacjentów zależy od każdego obiektu indywidualnie.
Każdy z obiektów oferujących pakiety paramedyczne w okresie do 3 maja 2021 indywidualnie ustala charakter i skład takiego pakietu na podstawie obowiązujących wytycznych. W większości przypadków pakiety takie obejmują konsultację lekarską lub kompleksową analizę stanu zdrowia oraz określony pakiet zabiegów, który może również obejmować lecznicze korzystanie z basenu. Jeśli interesuje Cię rezerwacja pakietu paramedycznego w obiekcie oferującym taką możliwość, najlepiej skontaktuj się bezpośrednio z recepcją i dopytaj o wszelkie szczegóły.
Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" Zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami hotelowe restauracje, bary oraz inne punkty gastronomiczne powinny pozostać zamknięte - również w obiektach prowadzących działalność leczniczą. Posiłki i napoje mogą być serwowane tylko na wynos lub dostarczane do pokoju.
Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" Jeśli obiekt prowadzi działalność leczniczą i oferuje pakiety paramedyczne, w ramach takiego pakietu basen i sauna mogą być dostępne - na zasadach określonych przez obiekt.
Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" Rutynowe sprzątanie pokoi aktualnie jest zawieszone i będzie wykonywane tylko na życzenie klienta.
Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" Nie, takie zaświadczenie nie jest wymagane. Jeśli jednak obserwujesz u siebie jakiekolwiek niepokojące objawy, rekomendujemy Ci pozostanie w domu i skorzystanie z opcji zmiany terminu rezerwacji.
Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" Jeśli nie ma konkretnych wskazań, pracownicy hotelu nie muszą być badani na obecność koronawirusa. Jednak wszyscy pracownicy hotelu zobowiązani są do przestrzegania procedur sanitarnych, które obejmują obowiązkowe mycie rąk przed rozpoczęciem pracy oraz noszenie maseczki zakrywającej nos i usta lub przyłbicy, a także rękawic ochronnych podczas wykonywania obowiązków. Pracownicy są również zobowiązani do zachowania bezpiecznej odległości od klientów i współpracowników (rekomendowane 2 metry).
Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby gość nie będzie wpuszczony na teren obiektu. Jeśli niepokojące objawy wystąpią u osoby przebywającej na terenie hotelu, zostanie ona czasowo odizolowana i umieszczona w dedykowanym pomieszczeniu. Obsługa hotelu powiadomi dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i ustali obszar, w którym osoba się poruszała i przebywała. Pracownicy i klienci, którzy mieli kontakt z potencjalnie zarażonym gościem, poproszeni będą o stosowane się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.