Otwarcie hoteli – wracamy do podróżowania!
Czekaliśmy, tęskniliśmy, liczyliśmy kolejne dni i konferencje… aż wreszcie się udało! Zgodnie z nowym rozporządzeniem rządu dotychczasowe obostrzenia zostają częściowo uchylone i od 8 maja hotele ponownie mogą przyjmować gości.
To oznacza, że po kolejnych 40 – a w niektórych regionach kraju nawet 60 – dniach przerwy znów możemy wyruszyć we wspólną podróż. Wyrwać się z domu, przeżywać emocje towarzyszące planowaniu nowych wyjazdów, cieszyć się hotelowymi atrakcjami oraz do woli realizować swoje #HotelowePokusy.

To już koniec czekania. Widzimy się w hotelu!
Jakie są zasady działania hoteli od 8 maja?
Warunkiem otwarcia hoteli jest zachowanie ścisłego reżimu sanitarnego. Obiekty, z którymi współpracujemy, dokładają wszelkich starań, by każdy pobyt przebiegł bezpiecznie i bez kłopotu. Ponadto część atrakcji hotelowych znów może funkcjonować, a większość ma zostać ponownie udostępniona jeszcze w maju, oczywiście z zachowaniem odpowiednich zasad bezpieczeństwa. Sprawdź, na co możesz liczyć podczas swojego pobytu:
Liczba gości w hotelu: maks. 50% obłożenia obiektu.
Wyżywienie: na ten moment hotelowe restauracje i bary pozostają zamknięte dla gości, a posiłki mogą być wydawane wyłącznie do pokoi. Od 15 maja mogą działać w ścisłym reżimie sanitarnym zewnętrzne ogródki restauracyjne, a od 29 maja także sale restauracyjne wewnątrz, przy zachowaniu limitu osób (50 proc. lokalu) oraz ścisłego reżimu sanitarnego (bezpieczny dystans między stolikami, limit osób na stolik).
Basen: zgodnie z rządowymi wytycznymi baseny będą dostępne od 29 maja, pod warunkiem zachowania ścisłego reżimu sanitarnego, w tym ograniczenia liczby osób przebywających w tym samym czasie w strefie basenowej.
Strefa SPA & Wellness: dostępne dla gości od 29 maja, przy zachowaniu limitu osób i ścisłego reżimu sanitarnego.
Siłownia: w myśl aktualnych wytycznych siłownie i sale fitness będą dostępne od 29 maja; wyjątek stanowią siłownie w obiektach świadczących usługi lecznicze i rehabilitacyjne – tu mogą działać w reżimie sanitarnym także przed tym terminem.
Atrakcje dla najmłodszych: sale i place zabaw mogą funkcjonować normalnie. Hotele wprowadzają regularne przerwy techniczne oraz ograniczenia liczby dzieci mogących przebywać jednocześnie w Kids Clubach.
Inne atrakcje: zgodnie z obowiązującymi wytycznymi w hotelach nie mogą działać kluby nocne ani dyskoteki.
Oczywiście każdy hotel może samodzielnie podjąć decyzję o dodatkowych ograniczeniach, dlatego w razie wątpliwości najlepiej bezpośrednio skontaktować się z obiektem.
Pobyty lecznicze dostępne TERAZ
W wybranych hotelach na naszej stronie – sklasyfikowanych jako obiekty prowadzące działalność leczniczą – dostępne są specjalne pakiety paramedyczne lub zabiegowe, z których można skorzystać również w okresie do 8 maja. Jeśli więc pragniesz tej wiosny podreperować swoje zdrowie poza domem, w tych hotelach masz taką możliwość.
Gdzie wyjechać na wiosnę i lato 2021? Lista hoteli
Specjalnie dla Ciebie wybraliśmy najlepsze obiekty, w których wciąż mamy wolne pokoje na maj, a także na Boże Ciało i wakacje. Pamiętaj, że hotele mogą obecnie udostępnić gościom tylko 50% pokoi, więc miejsca znikają 2 razy szybciej. Nie przegap okazji na zasłużony wypoczynek!
Jak chcesz wypocząć?
Dokąd chcesz jechać?
Urlop za granicą
Jeśli nie Polska, to może zagranica? Wśród zagranicznych ofert dostępnych na naszej stronie znajdziesz propozycje z krajów południowej Europy, w których można zaplanować urlop bez konieczności odbywania kwarantanny (m.in. Albania) lub też po przedstawieniu odpowiednich dokumentów, takich jak wyniki testów czy zaświadczenie o szczepieniu (np. Czarnogóra i Chorwacja).

Sprawdź oficjalne wytyczne oraz zalecenia poszczególnych krajów dotyczące walki z pandemią.
Czarnogóra
Wymagane dokumenty:
  • negatywny wynik testu PCR sprzed maksymalnie 72 godzin lub
  • pozytywny wynik testu serologicznego (przeciwciała IgG) sprzed maksymalnie 30 dni, lub
  • potwierdzenie szczepienia drugą dawką szczepionki przeciwko COVID-19, wydane przez odpowiednią instytucję co najmniej 7 dni przed wjazdem do Czarnogóry.
Wjazd do kraju:
⠀⠀✔️ możliwy
Dzieci:
⠀⠀⠀Wymóg testu/ szczepienie nie obowiązuje dzieci do lat 5.
Chorwacja
Wymagane dokumenty:
  • negatywny wynik testu PCR lub antygenowego sprzed maksymalnie 48 godzin lub
  • potwierdzenie szczepienia drugą dawką szczepionki przeciwko COVID-19, wydane przez odpowiednią instytucję co najmniej 14 dni przed wjazdem do Chorwacji.
Wjazd do kraju:
⠀⠀✔️ możliwy
Dzieci:
⠀⠀⠀Wymóg testu/ szczepienie nie obowiązuje dzieci do lat 7.
Albania
Wymagane dokumenty:
⠀⠀Nie ma obowiązku przedstawiania na granicy Albanii negatywnego wyniku testu PCR na COVID-19 ani zaświadczenia o szczepieniu
Wjazd do kraju:

⠀⠀✔️ możliwy – obywatele RP mogą podróżować do Albanii bez odbywania kwarantanny.

Jak podaje polski MSZ oraz Czarnogórska Organizacja Turystyczna, nie ma możliwości ominięcia wymogu przedstawienia wymaganych dokumentów poprzez odbycie kwarantanny. Dokumenty powinny być przetłumaczone na język angielski lub serbski.


Obowiązujące przepisy sanitarne

Na miejscu należy przestrzegać obowiązku noszenia maseczek oraz utrzymywania dystansu społecznego. Restauracje, bary i kawiarnie pozostają otwarte, podobnie jak publiczne i prywatne plaże. Zamknięte są kluby i dyskoteki.


Aktualna sytuacja epidemiczna w kraju

Bardziej stabilna niż nad Wisłą. W Czarnogórze średni dobowy przyrost zakażeń w ostatnich tygodniach wyniósł zaledwie ok. 300.


Powrót do Polski

Ponieważ Czarnogóra nie należy do strefy Schengen, każda osoba przybywająca z tego kraju do Polski zostaje skierowana na 10-dniową kwarantannę. Z kwarantanny można zostać zwolnionym jedynie po uzyskaniu negatywnego wyniku testu wykonanego w Polsce (PCR lub antygenowy).


Wymagane dokumenty powinny być przetłumaczone na język angielski lub chorwacki. W przypadku braku wymaganych dokumentów konieczne jest odbycie kwarantanny. Istnieje możliwość przeprowadzenia testu w jednej z chorwackich placówek medycznych, jednak wymaga to wcześniejszego umówienia wizyty. Negatywny wynik testu przeprowadzonego na terytorium Chorwacji zwalnia z odbywania kwarantanny.


Obowiązujące przepisy sanitarne

Na miejscu należy przestrzegać obowiązku noszenia maseczek oraz utrzymywania dystansu społecznego. Obiekty noclegowe, restauracje, bary i kawiarnie pozostają otwarte, podobnie jak publiczne i prywatne plaże. Obowiązują jednak limity w liczbie gości.


Aktualna sytuacja epidemiczna w kraju

Bardziej stabilna niż nad Wisłą. W Chorwacji średni dobowy przyrost zakażeń w ostatnich tygodniach wyniósł zaledwie ok. 1700.


Powrót do Polski

Chorwacja jest członkiem strefy Schengen. Każda osoba przybywająca z tej strefy do Polski (dowolnym środkiem transportu) podlega 10-dniowej kwarantannie, chyba, że przedstawi negatywny wynik testu (PCR lub antygenowego) sprzed maksymalnie 48 godzin.


Obowiązujące przepisy sanitarne

Na miejscu należy przestrzegać obowiązku noszenia maseczek we wszystkich pomieszczeniach zamkniętych oraz przestrzeniach otwartych. Obiekty noclegowe, centra handlowe, sklepy, punkty usługowe pozostają otwarte. W hotelach obowiązuje reżim sanitarny – pokoje sprzątane są pod nieobecność gości przez personel wyposażony w środki ochrony indywidualnej. Kluby nocne, dyskoteki, bary i wszelkiego rodzaju usługi tego rodzaju w zamkniętym lub otwartym otoczeniu, z wyjątkiem restauracji, pozostają zamknięte. Należy liczyć się z możliwymi trudnościami w powrocie do kraju, ograniczeniami w ruchu lądowym oraz lotniczym, lub obowiązkiem przeprowadzenia dodatkowych badań lekarskich na zlecenie władz miejscowych. W godzinach 20.00-6.00 w Albanii obowiązuje godzina policyjna.


Aktualna sytuacja epidemiczna w kraju

W Albani średni dobowy przyrost zakażeń w ostatnich tygodniach wyniósł ok. 170 zakażeń na 2,8 mln ludności.


Powrót do Polski

Ponieważ Albania nie należy do strefy Schengen, każda osoba przybywająca z tego kraju do Polski zostaje skierowana na 10-dniową kwarantannę. Z kwarantanny można zostać zwolnionym jedynie po uzyskaniu negatywnego wyniku testu wykonanego w Polsce (PCR lub antygenowy).


Włochy
Wymagane dokumenty:
  • specjalne oświadczenie przy wjeździe do kraju,
  • negatywny wyniku testu molekularnego lub antygenowego sprzed 48 godzin,
  • ponowny test wymazowy (molekularny lub antygenowy) po zakończeniu kwarantanny,
  • zgłoszenie do przychodni lokalnej właściwej dla miejsca pobytu (Dipartimento di Prevenzione dell'Azienda Sanitaria).
Wyjazdy:
Dzieci:
Dzieci poniżej drugiego roku życia zwolnione są z obowiązku wykonywania testu.
możliwe, ale do 30 kwietnia br. we Włoszech obowiązuje stan wyjątkowy. Nie jest wskazane podejmowanie jakichkolwiek niekoniecznych (w tym turystycznych) podróży do tego kraju – niejednokrotnie wprowadzane są dodatkowe lokalne zakazy wjazdu na poziomie poszczególnych gmin i prowincji.
Kwarantanna

Osoby przybywające do Włoch z Polski obowiązuje 5-dniowa kwarantanna. W przypadku pobytu/tranzytu przez Tyrol w ciągu 14 dni przed wjazdem na terytorium Włoch okres kwarantanny wynosi 14 dni.
Szczegółowe informacje – sprawdź na stronie www.gov.pl
Rezerwacja pobytu

Aby umożliwić Ci swobodne, bezpieczne i elastyczne planowanie podróży, wprowadziliśmy na stronie Travelist.pl oferty z możliwością bezpłatnej anulacji. Jeśli wybierzesz taką ofertę, możesz odwołać zarezerwowany pobyt bez podania przyczyny na 7 lub 14 dni przed terminem przyjazdu i otrzymać pełny zwrot wpłaconej kwoty bezpośrednio na swoje konto. Travelist oferuje również elastyczne rozwiązanie w postaci anulacji w środkach Travelist. Wpłacona kwota odliczy się automatycznie od kwoty nowej rezerwacji. Jest to opcja na najszybsze wykorzystanie przelanych środków. Wszystkie oferty zwrotne są wyraźnie oznaczone pomarańczową ikonką złotówki z dopiskiem „Możliwość bezpłatnej anulacji”.

Aby umożliwić Ci swobodne, bezpieczne i elastyczne planowanie podróży, wprowadziliśmy na stronie Travelist.pl oferty z możliwością bezpłatnej anulacji. Jeśli wybierzesz taką ofertę, możesz odwołać zarezerwowany pobyt bez podania przyczyny na 7 lub 14 dni przed terminem przyjazdu i otrzymać pełny zwrot wpłaconej kwoty w środkach Travelist lub bezpośrednio na swoje konto. Jeśli zdecydujesz się jednak na wybór oferty bezzwrotnej, a w wybranym przez Ciebie terminie wyjazdy nie będą rekomendowane, możesz zwrócić się do nas z prośbą o zmianę terminu swojego pobytu.

Pobyt w hotelu w okresie obostrzeń do 7 maja

Zgodnie z aktualnymi wytycznymi Rządu RP w okresie do 7 maja 2021 hotele pozostaja zamknięte dla wszystkich klientów turystycznych i biznesowych - z wyłączeniem pacjentów i ich opiekunów w wybranych obiektach prowadzących działalność leczniczą, a także medyków, kierowców zawodowych, służb mundurowych i innych grup uprzywilejowanych wskazanych w rozporządzeniu. W związku z tym część hoteli typu Medical SPA oraz hoteli uzdrowiskowych może w tym okresie funkcjonować i oferować pakiety paramedyczne. Decyzja o całkowitym zamknięciu hotelu lub kontynuacji działalności dla pacjentów zależy od każdego obiektu indywidualnie. Zgodnie z decyzją rządu z dnia 28.04.2021 r. hotele zostaną ponownie otwarte dla wszystkich gości od 8.05.2021, pod warunkiem zachowania maks. 50% obłożenia obiektu oraz ścisłego reżimu sanitarnego.

Każdy z obiektów oferujących pakiety paramedyczne w okresie do 7 maja 2021 indywidualnie ustala charakter i skład takiego pakietu na podstawie obowiązujących wytycznych. W większości przypadków pakiety takie obejmują konsultację lekarską lub kompleksową analizę stanu zdrowia oraz określony pakiet zabiegów, który może również obejmować lecznicze korzystanie z basenu. Jeśli interesuje Cię rezerwacja pakietu paramedycznego w obiekcie oferującym taką możliwość, najlepiej skontaktuj się bezpośrednio z recepcją i dopytaj o wszelkie szczegóły.

Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" Zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami hotelowe restauracje, bary oraz inne punkty gastronomiczne powinny pozostać zamknięte - również w obiektach prowadzących działalnośc leczniczą. Posiłki i napoje mogą być serwowane tylko na wynos lub dostarczane do pokoju.

Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" Jeśli obiekt prowadzi działalnośc leczniczą i oferuje pakiety paramedyczne, w ramach takiego pakietu basen i sauna mogą być dostępne - na zasadach określonych przez obiekt.

Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" Rutynowe sprzątanie pokoi aktualnie jest zawieszone i będzie wykonywane tylko na życzenie klienta.

Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" Nie, takie zaświadczenie nie jest wymagane. Jeśli jednak obserwujesz u siebie jakiekolwiek niepokojące objawy, rekomendujemy Ci pozostanie w domu i skorzystanie z opcji zmiany terminu rezerwacji.

Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" Jeśli nie ma konkretnych wskazań, pracownicy hotelu nie muszą być badani na obecność koronawirusa. Jednak wszyscy pracownicy hotelu zobowiązani są do przestrzegania procedur sanitarnych, które obejmują obowiązkowe mycie rąk przed rozpoczęciem pracy oraz noszenie maseczki zakrywającej nos i usta lub przyłbicy, a także rękawic ochronnych podczas wykonywania obowiązków. Pracownicy są również zobowiązani do zachowania bezpiecznej odległości od klientów i współpracowników (rekomendowane 2 metry).

Przed przeczytaniem zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: "Czy hotele są obecnie otwarte?" W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby gość nie będzie wpuszczony na teren obiektu. Jeśli niepokojące objawy wystąpią u osoby przebywającej na terenie hotelu, zostanie ona czasowo odizolowana i umieszczona w dedykowanym pomieszczeniu. Obsługa hotelu powiadomi dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i ustali obszar, w którym osoba się poruszała i przebywała. Pracownicy i klienci, którzy mieli kontakt z potencjalnie zarażonym gościem, poproszeni będą o stosowane się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

Pobyt w hotelu po 8 maja - hotele otwarte

Nie, takie zaświadczenie nie jest wymagane. Jeśli jednak obserwujesz u siebie jakiekolwiek niepokojące objawy, rekomendujemy Ci pozostanie w domu i skorzystanie z opcji zmiany terminu rezerwacji.

Tak, chyba że regulamin hotelu stanowi inaczej.

Rutynowe sprzątanie pokoi aktualnie jest zawieszone i będzie wykonywane tylko na życzenie klienta.

Tak, w obecnej sytuacji sprzątanie pokoi odbywa się wyłącznie na życzenie klienta. Rutynowe sprzątanie pokoi zostało zawieszone.

Rekomendujemy klientom korzystanie z kart płatniczych. Jest to bezpieczniejsze, ponieważ pozwala na przestrzeganie zasady dystansu społecznego. Korzystanie z gotówki nie jest jednak zabronione i jeśli ktoś będzie preferował taką formę płatności, będzie mógł ją wybrać, chyba że wewnętrzne ustalenia hotelu stanowią inaczej.

Zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami hotelowe restauracje, bary oraz inne punkty gastronomiczne pozostają zamknięte dla gości do 15 maja, a posiłki w tym czasie mogą być wydawane wyłącznie do pokoi. Od 15 maja mogą działać w ścisłym reżimie sanitarnym zewnętrzne ogródki restauracyjne, a od 29 maja także sale restauracyjne wewnątrz, przy zachowaniu limitu osób (50 proc. lokalu) oraz ścisłego reżimu sanitarnego (bezpieczny dystans między stolikami, limit osób na stolik).

Zgodnie z rządowymi wytycznymi baseny będą dostępne dla gości od 29 maja, pod warunkiem zachowania ścisłego reżimu sanitarnego, w tym ograniczenia liczby osób przebywających w tym samym czasie w strefie basenowej. Wyjątek stanowią baseny zewnętrzne oraz baseny w obiektach świadczących usługi lecznicze i rehabilitacyjne – te mogą działać w reżimie sanitarnym także przed tym terminem. Jednocześnie każdy hotel może podjąć indywidualną decyzję odnośnie dostępności wybranych atrakcji.

Zgodnie z obecnymi wytycznymi strefa wellness z saunami zostanie udostępniona dla gości od 29 maja, przy zachowaniu limitu osób i ścisłego reżimu sanitarnego. Wyjątek stanowią sauny w obiektach świadczących usługi lecznicze i rehabilitacyjne – tu mogą działać w reżimie sanitarnym także przed tym terminem. Jednocześnie każdy hotel może podjąć indywidualną decyzję odnośnie dostępności wybranych atrakcji.

W myśl aktualnych wytycznych siłownie i sale fitness będą dostępne od 29 maja; wyjątek stanowią siłownie w obiektach świadczących usługi lecznicze i rehabilitacyjne – tu mogą działać w reżimie sanitarnym także przed tym terminem. Jednocześnie każdy hotel może podjąć indywidualną decyzję odnośnie dostępności wybranych atrakcji.

Sale i place zabaw mogą być otwarte, jednak działają w określonych warunkach sanitarnych. Przestrzenie dedykowane dzieciom, a także zabawki i sprzęty wewnątrz są codziennie dezynfekowane. Istnieją ograniczenia liczby dzieci przebywających jednocześnie w hotelowym Kids Clubie, a animatorzy czy opiekunowie muszą być wyposażeni w maseczki i rękawiczki ochronne. Regularnie odbywa się przerwa techniczna na wietrzenie przestrzeni.

Zgodnie z obecnie obowiazującymi zasadami: wesołe miasteczka, parki rozrywki lub parki rekreacyjne są zamknięte; wydarzenia kulturalne, w tym m.in. spektakle teatralne, seanse w kinie, mogą odbywać się od 29 maja z udziałem 50% publiczności, przy udostępnieniu co drugiego miejsca na widowni, w rzędach naprzemiennie. Od 15 maja otwarte są kina i teatry na świeżym powietrzu, przy maks. 50 proc. obłożenia i zachowaniu ścisłego reżimu sanitarnego. Od 4 maja udostępniane są ekspozycje muzealne i wystawiennicze w przestrzeniach zamkniętych, przy zachowaniu reżimu sanitarnego i limitu 1 osoby na 15 m2. Rekomendujemy każdorazowe sprawdzanie informacji na temat funkcjonowania danego miejsca na stronach internetowych.

Tak, według aktualnych rozporządzeń rządu sklepy są otwarte. W sklepach obowiązują natomiast ograniczenia dotyczące liczby klientów, uzależnione od wielkości obiektu, zgodne z obecnymi rozporządzeniami. Ponadto w sklepach obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa oraz noszenie przez klientów podczas zakupu towarów lub usług rękawiczek jednorazowych lub stosowania środków do dezynfekcji rąk. Jeśli interesuje Cię jakiś konkretny sklep w okolicy hotelu, jego godziny otwarcia czy asortyment, skontaktuj się obsługą hotelu, chętnie Ci pomogą.

Po ponownym otwarciu hoteli część atrakcji hotelowych (z wyłączeniem siłowni, dyskotek i klubów nocnych) znów może funkcjonować, a większość ma zostać ponownie udostępniona jeszcze w maju, oczywiście z zachowaniem odpowiednich zasad bezpieczeństwa. Dostępność konkretnych usług jest jednak każdorazowo zależna od indywidualnej decyzji hotelu. Jeśli posiadasz już rezerwację w obiekcie, w którym część infrastruktury jest niedostępna i w związku z tym hotel nie może zaoferować Ci wszystkich świadczeń oferowanych w Twoim pakiecie, my – jako Travelist – nie zmienimy ceny Twojego pobytu. Zachęcamy Cię jednak do kontaktu się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nasi konsultanci odezwą się do hotelu, w którym posiadasz rezerwację, i dowiedzą się, czy i w jakiej formie obiekt oferuje dodatkowe udogodnienia za zamkniętą infrastrukturę hotelową. Jeśli dopiero zamierzasz dokonać rezerwacji – aktualne oferty wraz z wyszczególnieniem, co zawiera cena, a czego nie, możesz znaleźć na naszej stronie Travelist.pl. Każdy hotel samodzielnie ustala politykę cenową.

Hotel jest zobowiązany do zapewnienia warunków bezpieczeństwa wg rozporządzenia rządowego. Możemy Cię zapewnić, że hotele dokładają wszelkich starań, żeby zapewnić bezpieczeństwo zarówno swoim gościom, jak i pracownikom. Jeśli będziesz miał jakieś wątpliwości lub zastrzeżenia, zgłoś je obsłudze hotelu.

Środki bezpieczeństwa w hotelach

Każdy z hoteli, z którym współpracujemy, zobowiązany jest do stosowania się do aktualnych wytycznych Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego, a także zaleceń w kwestii zapewnienia środków do prac porządkowych oraz dezynfekowania powierzchni dotykowych. Większość hoteli dopuszcza na swoim terenie obecność jedynie osób zameldowanych oraz pracowników. Przy zameldowaniu może zostać przeprowadzony wywiad nt. stanu zdrowia. Na ten moment hotelowe restauracje i bary pozostają zamknięte dla gości, a posiłki mogą być wydawane wyłącznie do pokoi. Od 15 maja mogą działać w ścisłym reżimie sanitarnym zewnętrzne ogródki restauracyjne, a od 29 maja także sale restauracyjne wewnątrz, przy zachowaniu limitu osób (50 proc. lokalu) oraz ścisłego reżimu sanitarnego (bezpieczny dystans między stolikami, limit osób na stolik). Obowiązują limity osób w poszczególnych pomieszczeniach oraz nakaz utrzymywania dystansu. Jednocześnie każdy hotel może podjąć indywidualną decyzję odnośnie dostępności wybranych atrakcji. Pokoje po każdym kliencie poddawane są rutynowemu sprzątaniu, gruntownemu wietrzeniu, a przede wszystkim dezynfekowaniu powierzchni dotykowych i łazienek. Sprzątanie pokoju w trakcie pobytu odbywa się tylko na życzenie gościa.

Zgodnie z aktualnymi wytycznymi maksymalna liczba miejsc udostępnionych gościom po ponownym otwarciu obiektu po 8 maja 2021 jednorazowo nie może przekroczyć 50% dostępnych miejsc w hotelu. Obowiązują również ścisłe ograniczenia dotyczące limitu osób w poszczególnych pomieszczeniach, np. na basenach i w strefach wellness.

Na terenie hotelu, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, przy recepcji i wejściu do wind, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet, powinny być dostępne dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk dla gości. Rekomenduje się też zapewnienie możliwości zakupu maseczek ochronnych w recepcji.

Zgodnie z zaleceniem Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego każdy hotel powinien przeprowadzać rutynowe sprzątniecie pokoju po każdym kliencie oraz dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparć krzeseł), sprzętu (np. piloty) i łazienki. Ponadto powinien stosować gruntowne wywietrzenie pomieszczenia albo dokonanie ozonowania/ zamgławiania/ dekontaminacji z użyciem innych dedykowanych technologii. Pokój może być ponownie wynajęty po zakończeniu dezynfekcji w okresie zgodnym z instrukcją urządzenia służącego do dekontaminacji albo zgodnym z zaleceniami producenta zastosowanych technologii.

Bieżące dezynfekowanie wind, blatu recepcyjnego, klamek, poręczy, ogólnych toalet, uchwytów oraz innych, często dotykanych powierzchni powinno być przeprowadzane przez hotel nie rzadziej niż co godzinę.

Jeśli nie ma konkretnych wskazań, pracownicy hotelu nie muszą być badani na obecność koronawirusa. Jednak wszyscy pracownicy hotelu zobowiązani są do przestrzegania procedur sanitarnych, które obejmują obowiązkowe mycie rąk przed rozpoczęciem pracy oraz noszenie maseczki zakrywającej nos i usta lub przyłbicy, a także rękawic ochronnych podczas wykonywania obowiązków. Pracownicy są również zobowiązani do zachowania bezpiecznej odległości od klientów i współpracowników (rekomendowane 2 metry).

W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby gość nie będzie wpuszczony na teren obiektu. Jeśli niepokojące objawy wystąpią u osoby przebywającej na terenie hotelu, zostanie ona czasowo odizolowana i umieszczona w dedykowanym pomieszczeniu. Obsługa hotelu powiadomi dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i ustali obszar, w którym osoba się poruszała i przebywała. Pracownicy i klienci, którzy mieli kontakt z potencjalnie zarażonym gościem, poproszeni będą o stosowane się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

Zmiana terminu rezerwacji

Tak. Jeśli nie możesz przyjechać do hotelu, zachęcamy do skorzystania z tej opcji. Aktualnie w związku z zaistniałą sytuacją postanowiliśmy wszystkim osobom posiadającym rezerwacje na terminy do 7 maja 2021 włącznie umożliwić jednorazowe dokonanie zmiany terminu bez ponoszenia opłaty manipulacyjnej. Jeśli posiadasz taką rezerwację i chciałbyś ją zmodyfikować, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl. Dla pozostałych pobytów zmiana wiąże się z opłatą w wysokości 100 zł za rezerwację.

Z uwagi na wyjątkowe okoliczności zrezygnowaliśmy z pobierania opłaty manipulacyjnej za zmianę terminu rezerwacji dla pobytów rozpoczynających się do 7 maja 2021 włącznie. Dla pozostałych pobytów zmiana wiąże się z opłatą w wysokości 100 zł za rezerwację. Zmiana terminu jest możliwa pod warunkiem, że zgodzi się na to hotel, co każdorazowo jest potwierdzane przez nasze Biuro Obsługi Klienta. Jednocześnie - niezależnie od opłaty manipulacyjnej - zmiana taka może pociągać za sobą dodatkowe koszty wynikające z cennika obowiązującego w nowo wybranych terminach.

Z uwagi na niepewną przyszłość zwiększyliśmy do dwóch razy możliwość przenoszenia każdego pobytu w czasie. Jeśli Twój pobyt miał się rozpocząć do 7 maja 2021 włącznie, pierwsza zmiana rezerwacji nie wiąże się z pobieraniem opłaty manipulacyjnej ze strony Travelist i może być bezpłatna, natomiast druga zmiana terminu będzie związana z dodatkową opłatą w wysokości 100 zł. Taka sama opłata pobierana jest za każdą zmianę terminu rezerwacji po 8 maja 2021. Jeśli chciałbyś zmodyfikować swoją rezerwację, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

W sytuacji, gdy nowy termin Twojej rezerwacji obejmuje okres do 7 maja 2021 włącznie, możesz dokonać kolejnej zmiany terminu bez opłaty manipulacyjnej. Jeśli chciałbyś zmodyfikować swoją rezerwację, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

Ze względu na znacznie zwiększoną liczbę zgłoszeń będziemy Ci wdzięczni za informację minimum 5 dni przed planowanym przyjazdem. Jeśli poinformujesz nas o tym później, istnieje ryzyko że nie zdążymy przeprocesować Twojej prośby z Hotelem i zmiana terminu rezerwacji nie będzie możliwa lub będzie wiązała się z dodatkową opłatą pobraną ze strony Hotelu.

Wystarczy, że na minimum 5 dni przed planowaną datą rozpoczęcia pobytu skontaktujesz się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 22 113 40 44 lub drogą mailową na adres kontakt@travelist.pl. Nasze BOK pracuje w powiększonym składzie, wszyscy pracownicy dają z siebie 100%, aby do każdej sprawy podejść indywidualnie i wspólnie wypracować najlepsze możliwe rozwiązanie. Nawet jeśli czas oczekiwania będzie nieco dłuższy niż zwykle, Twoje zapytanie na pewno nie pozostanie bez odpowiedzi.

Taka sytuacja może mieć miejsce w momencie zmiany terminu rezerwacji z miesięcy sezonu niskiego (np. marzec) na okres sezonu wysokiego (czerwiec - sierpień). Nasze Biuro Obsługi Klienta kontaktuje się jednak na bieżąco z Hotelami w celu wypracowania możliwości dokonania zmiany terminu przy zachowaniu pierwotnej ceny. Jeśli posiadasz rezerwację na najbliższe terminy i chciałbyś ją zmodyfikować, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

Anulacja rezerwacji

Jeśli posiadasz rezerwację w pakiecie umożliwiającym jej anulację, możesz z niej zrezygnować w dowolnym momencie, o ile nie minął określony w ofercie termin 7 lub 14 dni na zwrot. Po tym terminie, a także jeśli posiadasz rezerwację w pakiecie bezzwrotnym, zachęcamy Cię do zmiany terminu pobytu, co w chwili obecnej - w przypadku pobytów rozpoczynających się do 7 maja 2021 - umożliwiamy bez pobierania opłaty manipulacyjnej. Jeśli posiadasz rezerwację i chciałbyś ją zmodyfikować, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

Jeśli posiadasz rezerwację, która może podlegać anulacji, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 22 113 40 44 lub drogą mailową na adres kontakt@travelist.pl.

Jeśli posiadasz rezerwację i nie możesz z niej skorzystać w pierwotnym terminie, zachęcamy Cię do jej przeniesienia, co w przypadku pobytów rozpoczynających się do 7 maja 2021 włącznie jest możliwe bez ponoszenia opłaty manipulacyjnej. W takim przypadku skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

W przypadku rezerwacji zagranicznych do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie, ponieważ zarówno aktualny stan prawny, jak i stanowisko hoteli może się różnić w zależności od kraju. Jeśli posiadasz rezerwację w hotelu zagranicznym i Twój pobyt miał się rozpocząć w najbliższym czasie, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą mailą na adres: kontakt@travelist.pl.

W tym czasie powinieneś przede wszystkim zadbać o swoje zdrowie oraz bezpieczeństwo swoich najbliższych. Jeśli Twoja rezerwacja przypada na okres objęcia kwarantanną i zechcesz ją przełożyć, możesz zmienić termin swojej rezerwacji bez ponoszenia opłaty manipulacyjnej. Jeśli mimo wszystko wolisz zrezygnować z pobytu i otrzymać całkowity zwrot środków, masz taką możliwość. Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą e-mailową na adres: kontakt@travelist.pl.

W tym czasie powinieneś przede wszystkim zadbać o swoje zdrowie oraz bezpieczeństwo swoich najbliższych. Jeśli zechcesz, możesz dwukrotnie, bezpłatnie zmienić termin swojej rezerwacji. Jeśli jednak wolisz zrezygnować z pobytu i otrzymać całkowity zwrot środków, masz taką możliwosć. Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 22 113 40 44 lub drogą mailą na adres: kontakt@travelist.pl. Trzymamy kciuki za Twój powrót do zdrowia!

Jeśli jednak nadal nie rozwialiśmy Twoich wątpliwości, zwróć się do nas za pośrednictwem naszego Fanpage na Facebooku, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod nr 22 113 40 44 lub za pośrednictwem wiadomości mailowej kontakt@travelist.pl. Nasz zespół pracuje nad tym, aby na bieżąco rozbudowywać i aktualizować sekcję Q&A o nowe zagadnienia.
Q&A – najczęściej zadawane pytania
(data ostatniej aktualizacji: 29.04.2021)
Travelist to pierwszy w Polsce klub travelowy, prezentujący najlepsze na rynku oferty turystyczne. Znajdziesz tu liczne pomysły na niezapomniany wypoczynek w specjalnych cenach dostępnych jedynie dla zarejestrowanych klubowiczów. Podpowiemy Ci, jak szybko i wygodnie zaplanować rodzinny wypad za miasto, romantyczny weekend w baśniowym zamku czy relaks w nadmorskim spa. Tylko pamiętaj, że nasze hity Travelista są jak Orient Express – nie pozwól, by Ci umknęły.
O Travelist
FAQ
Kontakt
Regulaminy
Polityka prywatności
Warunki świadczenia usług